Thursday, 6 June 2013

"All in one"


bismillahirrohmanirrohim

"moga terlindung daripada pransangka bruk dan niat yang tercela. aQ manusia biasa yang lemah lagi leka. tersungkur ditgah jalan perkara biasa, ttpi mendaki smula menggapai apa yang dicita itu yang harus disemat dijiwa."

kata nya lagi...

"semua manusia punya masa silam yang sendri. pahit, manis, gembira, sedih, jahil, buta hati dan pelbagai lagi. tidak semua boleh melaluinya seperti apa yang aku lalui. semua manusia punya cara sendiri, ragam sendiri, jangan cepat menilai, jangan cepat menuduh, jangan cepat menghukum. lumrah namanya manusia senang buat salah, tapi senang kemabali bila disapa" hidayah.

kata nya lagi....


mungkin benar, mungkin juga salah.. tersentak hati bila kau kata diri ini munafik dijalan Pencipta yang maha berkuasa. aQ sedar dahulu dan selepas dahulu , aQ buat kesilapan yang sama. dia dan kau prnah hadir dan terus hadir dalam ragam kehidupan aQ. dulu, mungkin aQ terima apa yang terjadi, sekarang ku harap juga harus menerimanya.

kata nya lagi.....

"bila jatuh ingat Pencipta, bila senang belum pasti kita ingat, apakah perkara yg brlaku sblum ini tidak mnjadi iktibar utk kau dan aQ??.. mungkin saja kau boleh letak semua kesalahan diatas diri ku,, aQ terima seadanya.. nk kata guna agama sbagai alasan.. ya Allah.. hanya Allah tahu perasaan ini.. rsa ini terlalu sebak ...

kata nya lagi...

biar kau jangan muncul dalam hdup ini lagi!! aQ malu dengan kau,, lagi la aQ malu dengan Allah.. andai ada manusia menggatakan diri ini munafik.. mungkin harus ku nilai diri dengan telitinya sebelum benar2 dinilai oleh Allah..

kata nya lagi...

kau lupa... kau buat diriku hampir berpecah dengan keluarga.. nilai diri mu dulu.. apa hak kau! benar2 kecewa dengan sikap mu..
kata nya lagi...

huhhh.. apa yang harus aQ buat disaat begini..  dahulu ,, ku hanya ingin mncari ktenangan sketika diatas perkara yg berlaku.. ku mengambil kptusan utk bersendiri tnpa ditmani siapapun dan kukira itu sebab aq trpksa pergi dari mu.. tapi masih saja kau tak mmberi ruang dan wktu kpada ku. kini kau benar2 masa lepas ku yg takkan ku lihat kmbali..

katanya lagi...

memang bnar ku mungkir janji.. aku akui.. dan bnyak kksaran yg aQ lakukan.. kadang2 aQ juga tidak sedar spa diri aQ yg sbnarnya. kau trlalu mndesak. fuhhh.. dan terus mngangu..

kata nya lagi..

kini.. alhamdulilah,, ku harap kau tkkan mgngu aQ dan  kluargaku.. niat kau baik,, tp pkirkan utk masa hdapan.. ku mohon kau paham... tolong paham.. kau kini hanya saudara seagama ku.. tidak lebih.. tidak kurang.. jauh sekali ingin mmpermaikn kaum hawa yg ditinggikn mrtabatnya oleh Allah. aQ hamba yang lemah dan tidak lari dropada mlakukn ksalahan.



                                                                                                                        Hl.Vt.tE
 
 


 
 
 

No comments:

Post a Comment