namun tidak semua yang akan studi. seriously, ada yang akan stress dan tension! tension sebab apa plak? stress tengok orang yang studi sedangkan diri sendiri belum lagi nak studi. haishh. susah betul org yang rajin ne. tapi its gud things to do compare to them dat do not do anything. sebagai seorang pelajar mmg tugasnya untuk belajar.yaa mmg tak di nafikan.
"tidak semua yang buzy studi namun bagi yang mereka tidak studi kebosanan yang melanda diri sendiri sehinggakan tidak tahu apa yang hendak dibuat"
ada seorang hamba Allah yang penuh dengan sifat kehambaanya pada yang esa, datangnya dia bukan mengharap pujian tapi penuh dengan tujuan dan misi yang berat dan mmg tersangat berat. dtg nya untuk membina apa yang spatut nya dia bina bagi meneruskan dakwah para sahabat.
tarbiyah demi tarbiyah yang disampaikan kepada diri ini serta kepada para sahabat yang lain. setiap kali halaqah ada saja ayat yang mengetuk dan memaku diri ini. ayat yang simple namun makna yang terlalu besar dan mampu menggerakkan diri ini untuk merubah haluan ke landasan yang sepatutnya
hamba Allah: dengar ayat ne ya
Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (ugama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu
aQ: tapi akhi cam na nak bela dan bantu agama Allah. kitaorg student je. bukannya boleh p join nak berperang p palestin tue kan
masa ne smangat nak berperang tue adalah. suntikan semangat. tapi kalau boleh mmg nak sangat. mati shahid tue cita2 tertinggi. fast track nak masuk syurga kan. sapa tak nak. AQ nak... nak sangat sangat.
hamba Allah.: kamu dtg halaqah ne da kira kamu bantu agama allah. kamu ingat senang ka nak ringankan kaki nak dtg halaqah semata mata kerana Allah. tidak!! kamu sepatutnya bersyukur kerana kamu orag yang terpilih untuk berhimpun dalam stu aktiviti yang diredai Allah. kamu lah penerus generasi yang dulu.
aQ: cam tue ka akhi.
hamba Allah: ada ikhwah yang diluar tue. berjalan dan terus mengharungi hidup mereka dengan susah tapi semua itu dilakukan dengan gembira kerana tujuan mereka untuk untuk bantu agama Allah. dakwah tetap jadi haluan mereka. ramai juga ikhwah yang menulis untuk menyampaikan idea islam yang sebnarnya
menulis???
ya sahabat. menulis satu benda yang baik. kita dapat sampaikan apa yang berfaedah kepada yang lain. betulkan niat dulu. insyaAllah. boleh bantu Agama Allah . aminnn.
kat ipg ada seorag yang pernah cakap ayat ne kat AQ. mengingatkan aq zaman tarbiyah bersama rakan ikhwah yang lain. owhhhhhhhh. seriously miss u all para ikhwah. hope u all still there.
ayohhhhh.. sama2 menulis. yang baik itu dtgnya dari Allah
tidak sabar untuk menanti 4 days left
No comments:
Post a Comment